nedeľa 27. marca 2022

XB-1 2012/6 Čistokrvná Sci-Fi alebo oplatí sa začítať

XB-1 2012/06
Nadpriemerné číslo z ktorého obsahu si zaslúžia spomenúť minimálne dve poviedky. Lavie Tidhar u mňa zabodoval so svojou poviedkou "Vůně pomerančovníků". Tromfla ho však "Aureola" od Lael Salaets... 

Lionel Davoust: Bitva pro vzpomínku | ✮ ✮  | 17.06.2012

Bataille pour un souvenir (2009)

Nereálne epické bitky vycucané z autorovho pera mi veľa nehovoria, ani hrdinovia s bonusmi ako u RPG hier. Trochu sa to obtrelo o steampunk žáner, trochu sa tu brnká na city, ale výsledný tón znie strašne falošne. Vôbec som nepochopil tú úlohu spomínačov a ich opodstatnenie, až na silnejšie údery meča sa ničím nelíšili od ostatných borcov, samoúčelnosť ich titulu volala do nebies. Nuda.

Lavie Tidhar: Vůně pomerančovníků | ✮ ✮ ✮ ✮  | 17.06.2012

The Smell of Orange Groves (2011)

Poviedka bola veľmi dobrá. Absenciu deja alebo ak tam aj nejaký dej bol, veľmi som ho nevnímal. Vyvažoval to takmer dokonalý popis prostredia, v ktorom som sa cítil skoro ako doma :) To prostredie bolo veľmi atraktívne aspoň pre mňa. Kľudne by som si vedel predstaviť pár príbehov vsadených do tohto sveta. Dúfam, že autor o nejakom takomto projekte uvažuje, rád sa pridám k jeho čitateľom. Opakujem sa, ale musím konštatovať: Veľmi dobré.

Lael Salaets: Aureola | ✮ ✮ ✮ ✮ ✮  | 19.06.2012

The Halo Wave (2011)

Žiadna intelektuálština a zbytočné kecy. Čistá scifi akcia v jej najesenciálnejšej podobe. Hlavný hrdina ako zo starej tvrdej školy kriminálnych príbehov od Chaseho alebo Chandlera zasadený do kyberpriestoru. Nechýba ani jeho ženský náprotivok. Odsýpa to veľmi svižne, autor sa s ničím a na nič nehrá a odpaľuje nášup v štýle space-opery, akcie a kyberpunku. Výborné, plný zásah...

Nina Allen: Rukavice hozená Bohu | ✮ ✮  | 20.06.2012

Flying in the Face of God (2010)

Námet poviedky bol dobrý, škoda že ten dej skĺzol do psychologickej roviny a najviac priestoru dostali city a pocity ženskej predstaviteľky príbehu. Ako scifi pre dámy ale dobré, a ony sú pravdepodobne cieľovou skupinou, ktorej môže poviedka niečo dať.

Petra Štarková: Válka Daniela Ostrovského | ✮  | 19.07.2012

Cholera a deti v klietkach. Pointa strašne slabá. Nudný dej, neviem či to mal byť nejaký pokus o horor, žiadny des sa u mňa akosi nedostavil, strata času.

Hanuš Seiner: Montevideo | ✮ ✮ ✮  | 19.07.2012

3 hviezdy dávam za ten nápad, podané to bolo trochu hard ale aspoň je o čom premýšľať, príbeh to nemalo tuším žiadny :(

Eva Hauserová: Vlčí tvář | ✮  | 19.07.2012

Pripadalo mi to ako zlátanina o už dosť obohratej téme. Nuda ako hrom.

Toto číslo obsahuje ešte tri nasledujúce poviedky, ktorých momentky sa mi nezachovali:

Dana Rusková: Sbohem, Atlantido | ✮ ✮ ✮ ✮ 

Milan Petrák: Deset deka vesmíru | nehodnotené

Pavel Houser: Rýže, olej, káva | ✮ ✮ ✮ 


RÍŠA, V. a kol.: XB-1 2012/06. Praha : Konektor XB1 s.r.o., 6.6.2012. ISSN 1804-6606


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára