streda 12. júla 2023

Ľadová spoločnosť L.: Nákladné vzducholode Slnka

 

Les Cargos-Dirigeables du Soleil (FR 1990)
Les Cargos-Dirigeables du Soleil (FR 1990)

Liensun, najmladší syn Liena Raga, sa vydáva hľadať svojho otca, ktorý zmizol na Panamerickej dráhe. Intriguje, aby zabezpečil prosperitu svojej spoločnosti na prepravu tovaru. Yeuze znovu získava moc v Panamerike, ale musí čeliť zložitej situácii. V satelite Gus a Isaie bojujú proti rozpadu tohto umelého sveta.

Georges Jean Arnaud: Nákladné vzducholode Slnka

Les Cargos-Dirigeables du Soleil (1990)

Počas valného zhromaždenia sa Yeuze podarilo presadiť, že každý Panameričan by mal mať jeden a len jeden neodňateľný hlas. Takto bolo zavedené všeobecné volebné právo. Došlo k zrážkam medzi Výhybkármi a Trakčnými pracovníkmi, ale Yeuze sa ich podarilo zastaviť.

Liensun cestuje na Titan, aby začal obchodovať s Kidom, a potom sa vydáva hľadať svojho otca.

Kurts objaví na severe Transeurópy hydroplány a naučí sa s nimi zaobchádzať.

Lien Rag, Ann Subaová a traja muži z Titanu II objavia obrovský ľadový ostrov s veľkým stádom tuleňov, potom sa konečne priblížia k Panamerickej dráhe a zistia, že západné pobrežie je evakuované. Lien Rag odchádza do N.Y. St. rokovať o vytvorení obchodnej stanice, zatiaľ čo Ann Subaová a traja námorníci sa vracajú na Titan.

Čínsky kanál začína zamŕzať a nákladná loď Princess s Farnellom uviazne v ľade.

Songe získa od konzorcia Bonzov vzducholoď, ale tú chcú ovládnuť ľudia z lešenia, ktorí ju obvinia. Podarí sa jej pred nimi ujsť a s Narmillou nájde ďalšie riešenie.

Faro našiel zbrane a snaží sa Gusa zlikvidovať, ale satelitu sa podarí zvrátiť situáciu. Vyzbrojený Farovými informáciami sa Gusovi podarí využiť rádiové zariadenia.

Úryvok

Dva mesiace. Dva mesiace bez akýchkoľvek správ o vzducholodi Avenir Radieux, ktorej velil Liensun a ktorá odletela na misiu do Indickej prepadliny. Konzorcium mníchov nariadilo tri týždne predtým vyšetrovanie, aby zistilo, čo sa stalo s lietadlom a jeho posádkou. Stovky mužov pracujúcich pre týchto bohatých Ázijcov pátrali po najmenších informáciách aj na odľahlých staniciach, v prípade potreby prekonávali značné vzdialenosti na západ, niekedy dokonca až do Afrikánie, aby vypočuli ľudí, ktorí prežili peklo Indickej prepadliny. Bolo to peklo, pretože celý železničný systém v tejto časti sveta bol úplne dezorganizovaný. Jedna sieť, o ktorej sa myslelo, že je ešte prevádzkyschopná, nebola, ale zabudnuté odbočky fungovali ďalej. Utečenci stále prúdili na sever a západ, ale v menšom počte.

Vzducholode boli spozorované na rôznych miestach. Vo všeobecnosti zaujali predstavivosť preživších, ktorí si často mysleli, že sa s oteplením odtrhol aj kus oblohy a vznáša sa ako bezprostredná hrozba nad ich hlavami.

Tharbin, predseda konzorcia mníchov, dostával každý deň také groteskné správy, že strácal povestný pokoj. Pred očami svojho hlavného vyšetrovateľa ich nahnevane zmačkal a hodil na zem. Ale ten muž, Mongol menom Mouren, ich mlčky zbieral, opatrne ich rozplietal a vedel, že sa v nich vždy nájde kúsok pravdy.

- Dávate Songe sledovať? Ich pult stanice Markett, ich zariadenie stanice Krill?

- Vo dne v noci, cestovateľ Tharbin. Máme dokonca lístky o stave ich obchodu, o množstve oleja, ktoré dávajú na trh, o množstve múky, ktorú nakupujú, ako aj o vaječnom prášku, mlieku, bravčových štvrtkách a tak ďalej. Táto mladá žena nevidela Liensuna, odkedy odišla z China Voksalu, to vás môžem uistiť... Vlastne je dosť smutná, že o ňom nepočula.

- Je naozaj smutná?

Mouren sa na dve sekundy zamyslel:

- Melancholická by bol vhodnejší termín.

- Takže nie je úplne zúfalá a stále dúfa, že chlapca ešte uvidí, rozhodol mních. Tento Liensun nás už predtým oklamal a nemali sme mu veriť. Mohol utiecť na druhú stranu sveta a vytvoriť spoločnosť vzducholodí na prepravu nákladu, napríklad na obchodovanie s Afrikániou.

- Vedeli by sme o tom, odpovedal Mongol rovnako ostro ako jeho šéf. Máme stovky informátorov vo všetkých regiónoch hraničiacich s Indickou prepadlinou. Pokiaľ ju neopustil kvôli ľadovej pokrývke Atlantiku, a aj vtedy... Myslíme si, že utrpel vážne škody a že nakoniec zistíme, kde je.

Poznámy

31. zväzkom vydavateľ Ivo Železný ukončil vydávanie Ľadovej spoločnosti. Ďalšie zväzky, sú prekladané amatérsky, 32. - 43. zväzok bendáskom. Tento zväzok doposiaľ preložený nebol.

36. zväzkom končí originálna séria v rámci edície Anticipation vydavateľstva Fleuve Noir. Ďalšie zväzky sú vydávané už ako súčasť reedície v edícii Fleuve Éditions toho istého vydavateľstva.

Celá sága je rozdelená do troch sérií:

  1. Ľadová spoločnosť - 62 zväzkov
  2. Kronika Ľadovej spoločnosti - 11 zväzkov
  3. Ľadová spoločnosť: Nová epocha - 24 zväzkov

ARNAUD, G. J.: Les Cargos-Dirigeables du Soleil. 1. vyd. Paris, France, Fleuve Noir: Fleuve Éditions, 1990. 192 s. ISBN 2-265-04257-9

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára