utorok 27. júna 2023

XB-1 2016/10 V hororovom čísle traktor Zetor SADÍ REPU a tak trochu Halí dymom žiaru severu...

 

XB-1 2016/10
XB-1 2016/10

Nič v zlom, ale ak v hororovo ladenom čísle je subjektívne najlepšia poviedka tá humorná z pera Lukáša Hrdličku: Virtuální řepa, potom mi asi niečo ušlo...

Alyssa Wong: Hladové dcery lačných matek | ✮✮ | 17.03.2018

Hungry Daughters of Starving Mothers (2015)

Autorka sa snažila navariť guláš z navzájom trochu nekonzistentných surovín. Štipky Lovecrafta (ten by sa z tohto textu asi obrátil v hrobe a zoslal na autorku zopár čiernych múr z temných zákutí vesmíru), riadnej dávky genderovej korektnosti a to všetko zahustené v štýle urban-fantasy. V poviedke sa síce grcia pomerne často do zaváraninových pohárov, ale keďže môj žalúdok je pomerne stabilný, len konštatujem: nič moc...

Laird Barron: Halíme kouřem záři severu | ✮✮✮ | 20.03.2018

We Smoke the Northern Lights (2015)

Družica vypustená do vesmíru sa vráti skôr ako ju vypustia a neprichádza len tak naprázdno... Mix Heinleina, časovky a prvkov hororu. Od Barrona som čakal viac, ale nebolo to zlé...

Thomas Ligotti: Červená věž | ✮✮✮ | 20.03.2018

The Red Tower (1996)

Atmosférická poviedka o jednej strašidelnej továrni a bizarných výrobkoch z nej vychádzajúcich. Text mal patinu a niesol sa v duchu starých dišpút. Viac opis ako dejovosť...

Caitlín R. Kiernan: Rudá jako nach | ✮✮ | 20.03.2018

As Red as Red (2010)

Upírčina s vyššími umeleckými ambíciami. Mierne lyrický text ani téma ma príliš neoslovili...

Lukáš Hrdlička: Virtuální řepa | ✮✮✮✮ | 21.03.2018

Dva príkazy: SADIT ŘEPU a CHRÁNIT ŘEPU v počítačovej výbave traktora Zetor spôsobia takmer globálnu katastrofu s neistým koncom pre Zemeguľu. Príjemne odľahčená poviedka tohoto čísla a myslím, že aj najlepšia ;)

Vladimír Zábrodský: To nejlepší pro Sandru | ✮✮ | 21.03.2018

Poviedka o čiernych morách, strachu na rôzny spôsob a motýľoch od tohto autora vykazovala konzistentnú súdržnosť až som bol dosť prekvapený. Inak je to typický pán Zábrodský, ktorého texty mi veľmi nesedia, čo neznamená, že tebe tiež sedieť nemusia, naopak...

Radoslav Kalaš: Batarochoi | ✮✮ | 21.03.2018

Text mi pripadal ako trochu čudne písaný pulp. Je tu planéta, človek, emzáci s telepatickými schopnosťami a pár mariňákov, ktorí toho už asi veľa nenabojujú. Ak bol v poviedke nejaký odkaz, jeho vyznenie mi pripadalo trochu podivné...

RÍŠA, V. a kol.: XB-1 2016/10. Praha : Časopis XB1, s.r.o., 5.10.2016. ISSN 1804-6606

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára