sobota 7. októbra 2023

Ľadová spoločnosť LVII.: Dedičstvo satelitu

 

L'Héritage du Bulb (FR 1991)
L'Héritage du Bulb (FR 1991)

Hybridný satelit Bulb, ktorý cíti, že sa blíži jeho smrť, vidí celé stádo svojich druhov, ktorí ho v agónii prichádzajú odviesť späť do jeho revíru. Najprv chce dať svojmu pozemskému priateľovi Gusovi kľúč k viacerým tajomstvám. Gus je však posadnutý koncom tohto podivného satelitu, ktorý povedie k jeho vlastnej smrti, ak sa mu nepodarí uniknúť.

La Compagnie des Glaces XV (2. FR súborná reedícia)
La Compagnie des Glaces XV (2. FR súborná reedícia)

Georges Jean Arnaud: Dedičstvo satelitu

L'Héritage du Bulb (1991)

V Lacustra-City Kurtsova manufaktúra po šiestich mesiacoch svojej existencie uvádza na trh svoj prvý hydroplán. Prvé testy ho označili za úspešný. V Číne sa prebudí Jang-c'-ťiang a zničí prístav Tung-kchou. Loď Iceberg-Ship 1, ktorej velil Pulsach, zmizla v Tichom oceáne. Pri vyšetrovaní sa Lien Rag, Jdrien a Liensun dozvedia, že sa na ňu nalodili harpunári. Podarí sa im zničiť komando, ktoré sa snaží zaútočiť na loď Iceberg-Ship 2, a zachrániť loď Iceberg-Ship 1.

V Panamerike je severná polovica koncesie neobývateľná a začína sa rozmrazovať aj Amazonka.

V Antarktíde si Jdrien myslí, že harpunári sa chcú pomstiť. Ide do veľrybárskeho komplexu a uvidí Chiméru. Vydáva sa do Panameriky a podarí sa mu tam zneškodniť komando harpunárov, ktoré pristálo. Dozvie sa, že konzorcium im pomáha vylodiť sa v Patagónii.

Gus hľadá spôsob, ako sa vyhnúť smrti na satelite. Všetky raketoplány sú nefunkčné, bez šikmej dráhy, teda plánuje naraziť so satelitom do Zeme. Satelit mu dá kódy, ktoré mu umožnia prístup do tajných archívov SAS.

Úryvok

Vzducholoď Azia sa nachádzala nad Kurtsovou továrňou vo výške menej ako päťdesiat metrov nad morom. Bolo bezvetrie, takže jej obrovská hmota zostávala na úrovni dielní, ktoré viedla Ann Subaová. Strecha obrovského hangáru sa pomaly otvárala a Liensun sa z jej letovej paluby mohol pozrieť dolu do budovy, kde sa práve vyrábali Kurtsove hydroplány. Ann Subaová dodržala svoje sľuby a len šesť mesiacov po dramatickej smrti piráta Kurtsa bolo prvé lietadlo dokončené. Postavené z kompozitných materiálov na báze kremíka a vybavené výkonnými turbovrtuľovými motormi bolo vernou kópiou dvoch strojov, ktoré Kurts našiel v ľade Transeurópskej spoločnosti a kompletne opravil. Číslo jedna, ktoré práve opúšťalo továreň v Lacustra City, bolo dlhšie, širšie a malo dolet osemtisíc kilometrov s plným nákladom, dvanásťtisíc kilometrov prázdne. Dokázalo prepraviť dvesto ton nákladu rýchlosťou štyristo päťdesiat kilometrov za hodinu, s polovičným nákladom mohlo zrýchliť na päťsto päťdesiat a prázdne na sedemsto - s maximom osemsto päťdesiat. Jeho motory mohli pracovať na akékoľvek ťažké palivo, veľrybí, tulení minerálny olej, ako aj na nové rastlinné oleje, ktoré nedávno uviedla na trh spoločnosť Compagnie Africania. Tento prvý model z dielní bol pokrstený menom Kurts, čo bol aj názov továrne na hydroplány.

Azia mala slúžiť ako obrovský žeriav na vyzdvihnutie lietadla na more, kde sa mali uskutočniť predbežné testy. Liensun na tento manéver dohliadal, ale jeho posádka bola na tento typ manipulácie už dávno zvyknutá: už dva roky sa vzducholode používali na umiestnenie obrovských pilót, na ktorých sa budovala najväčšia jazerná plocha, akú si kedy človek predstavil. Sto tridsaťtisíc metrov štvorcových dosiahli v predchádzajúcom týždni, pričom cesta do Tcheou Voksal sa blížila k šesťdesiatim kilometrom. Z mesta Lacustra do tejto železničnej stanice ich bolo asi tristo, ale spoločnosť Pacific Omnium, ktorá vlastnila mesto Lacustra, dala prednosť výstavbe nástupíšť. Ako sa uvoľňovala plocha, sťahovali sa sem firmy, najmä obchodné domy, ale aj butiky, hotely, reštaurácie, kliniky, nákupné centrá a kancelárie. Táto nová spoločnosť, ktorá sa vzoprela topiacemu sa ľadu aj zákonom Komisie pre vykonávanie dohôd o newyorských staniciach, inak známej ako CANYST, medzipodnikovej organizácie zodpovednej za zabezpečenie ortodoxnosti železničnej civilizácie, vyvolala veľké nadšenie. Treba povedať, že CANYST prakticky prestala existovať, pretože topenie úplne prevrátilo ekonomickú, politickú a ľudskú geografiu planéty.

Poznámky

31. zväzkom vydavateľ Ivo Železný ukončil vydávanie Ľadovej spoločnosti. Ďalšie zväzky, sú prekladané amatérsky, 32. - 43. zväzok bendáskom. Tento zväzok doposiaľ preložený nebol.

36. zväzkom končí originálna séria v rámci edície Anticipation vydavateľstva Fleuve Noir. Ďalšie zväzky sú vydávané už ako súčasť reedície v edícii Fleuve Éditions toho istého vydavateľstva.

Celá sága je rozdelená do troch sérií:

  1. Ľadová spoločnosť - 62 zväzkov
  2. Kronika Ľadovej spoločnosti - 11 zväzkov
  3. Ľadová spoločnosť: Nová epocha - 24 zväzkov

ARNAUD, G. J.: L'Héritage du Bulb. 1. vyd. Paris, France, Fleuve Noir: Fleuve Éditions, 1991. 192 s. ISBN 2-265-04509-8

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára