utorok 12. júla 2022

XB-1 2014/1 Cestou hriešnika nemusí byť len wergenská láska, povedali by Spirit a Oportunity...

 

XB-1 2014/01

Veľmi dobré číslo avšak bez TOP poviedky. Svázaní od Mercuria Riveru pokračujú vo svojej labutej piesni a poviedke to svedčí. Akcia od Toma Purdona: Cestou hříšníka ma upútala tiež. No a Spirit a Oportunity, v poviedke kde strojom Božena Čechalová vdýchla život niet veľmi čo vytknúť. 

Mercurio D. Rivera: Svázaní | ✮✮✮✮ | 12.09.2016

Tethered (2011)

Predchádzajúca poviedka z tohto cyklu Neboť delirium lásky sužuje rozpolcenou mysl sa mi páčila o čosi viac. Zatiaľ čo predchádzajúca poviedka bola písaná z pohľadu Wergena, v tejto sa strany vymenili a svoj vzťah k Wergenke tu popisuje ľudská dievčina. Autor tu tentoraz odhaľuje wergenskú sexualitu, čo pravdu povediac nie je technicky nič moc.

Pútavosť si poviedka zachovala a stále si drží latku vysoko...

Kij Johnson: Liščí kouzlo | ✮✮✮ | 12.09.2016

Fox Magic (1993)

Poetická fantasy poviedka v japonských kulisách. Myslím, že toto už je viac mainstream ako žánrovka a blíži sa to tzv. krásnej literatúre. Líšky môžu byť pre človeka niekedy aj nebezpečné, najviac vtedy, ak sa do teba zamilujú...

Z textu sú cítiť orientálne príchute a japonský kolorit. Nezvyčajný text v žánrovom časopise. Poviedka bola dobrá ale asi som nebol vhodný adept pre jej zacielenie...

Tom Purdom: Cestou hříšníka | ✮✮✮✮ | 14.09.2016

The Path of the Transgressor (2003)

Totálne akčná poviedka o boji jednej ľudskej dvojice s miestnou faunou na ktorejsi planéte. V popredí je síce boj o prežitie ale text je predovšetkým o vzťahoch. O odľuštených vzťahoch tejto dvojice s ostatnými ale aj o vzťahu k sebe navzájom. Dalo by sa napísať o ľúbostnom vzťahu... nebyť tej poslednej vety v poviedke, mohla byť moja veta pravdivá. Tá posledná veta pôsobí ako K.O.

U mňa veľmi dobré...

Božena Čechalová: Spirit a Opportunity | ✮✮✮✮ | 14.09.2016

Hard scifi rezaná klasikou a humorom. Autorka opäť nesklamala. Technické detaily boli fajn a dosť som sa nasmial. Dva rovery komunikujúce medzi sebou, dva stroje, ktorým autorka vdýchla život...

Na dialógoch mohla ešte trochu popracovať, ale bolo to milé a osviežujúce...

Václava Molcarová: Welsanská záležitost | ✮✮✮ | 14.09.2016

Poviedky od tejto autorky mi veľmi nesadli. Trpia na (neviem ako to bližšie popísať) naivitu? nasládlosť? Tentoraz ale po obsahovej stránke išla poviedka nahor. Detektívny prípad na planéte s akýmsi kastovým systémom, kde jedna rasa je podriadená druhej bol zaujímavý. Bola aj akcia. Miestami to síce trochu škrípalo, záver bol trochu čudný, ale s odretými ušami u mňa dobré.

Tomáš Hadrava: Sen o motýlici | ✮✮✮ | 14.09.2016

Napriek absencii deja a kratučkému rozsahu sa mi táto vec dosť páčila. Snové a melancholické. Treba to asi čítať v správny čas a na správnom mieste...

 RÍŠA, V. a kol.: XB-1 2014/01. Praha : Konektor XB1 s.r.o., 6.1.2014. ISSN 1804-6606

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára